Før du drar
- Sjekk utløpsdato på kortet før du reiser på ferie
- Litt ekstra penger i bakhånd? Søk om kredittøkning og utvid kredittgrensen på ditt Gold før ferien. Dette gjør du i mobil- og nettbank under Øk kredittgrense.
- Ta alltid med to kort. Da har du alltid ett kort i reserve om du skulle være så uheldig å miste det ene kortet.
- Gratis reise- og avbestillingsforsikring. Betaler du mer enn 50 % av reisens totalt kostnader med ditt Gold, får du gratis reise- og avbestillingsforsikring.
- Betal leiebil og hotell med ditt Gold. Både hoteller og leiebilselskaper foretar en reservasjon av bestillingen. Bruker du kredittkortet vil ikke reservasjonen påvirke din brukskonto.
Under ferien
Ha full kontroll i hele ferien!
Mobilbanken er en utmerket reisevenn som gir deg tilgang til en god transaksjonsoversikt samt en rekke nyttige tjenester:
- Tilgang til benyttet og disponibel kreditt.
- Oversikt over transaksjoner belastet på kortet.
- Tilgang til sperretjenesten hvor du raskt kan sperre kortene dine hvis du skulle være så uheldig å miste dem. Du kan også åpne kortene igjen hvis du finner dem.
- Hente ut PIN-koden din dersom du glemmer den.
- Sette på regionsperre.
- Se forsikringsbeviset ditt.
Mobilbanken finner du i App Store eller Google Play – søk opp bankens navn. Det er lurt å laste ned appen før du reiser.
Skal du til utlandet i sommer?
Noen land har åpnet for besøk i sommer og hvis du skal ut og reise, husk at du alltid får gebyrfrie minibankuttak i valuta i utlandet når du tar ut kontanter med kredittkortet fra oss. Av og til tar utenlandske minibankeiere et eget gebyr, men dette går ikke til oss.
I tillegg kan det være lurt å sette på regionsperre på kortet ditt, slik at det kun kan benyttes i utvalgte deler av verden. På denne måten kan du redusere faren for svindel og misbruk.
Og et siste tips: Betal alltid i lokal valuta når du er i utlandet, det lønner seg nesten alltid.
Etter ferien
Kontrollér transaksjonsoversikten
Det er viktig å kontrollere at transaksjonene belastet på ditt Gold stemmer overens med ditt eget bruk. Oppdager du transaksjoner du ikke kjenner til, ta umiddelbart kontakt med Eika Kundesenter på tlf. (+47) 915 03850.
God sommer!