Hopp til innholdet Logg inn

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet spørsmål og svar som ofte går igjen.

To menn som sitter på kjøkkenet med papirer og en pc

NORDirekte er en del av Skagerrak Sparebank og er et direktebankkonsept for deg som ønsker nettbankens effektivitet og lave priser.

Vi har alltid plass til flere kunder. Du kan bli kunde dersom du: 

  • har fylt 18 år 
  • har permanent norsk personnummer
  • norsk folkeregistrert adresse
  • har en e-postadresse
  • har et mobilnummer
  • har BankID
Ønsker du å avslutte konto i annen bank kan du selv kontakte din tidligere bank og be de utføre dette. 
Logg inn i nettbanken. Velg "..." bak den kontoen du vil ha IBAN-nummeret til. Velg "Kontobetingelser"
Send oss en melding i nett- eller mobilbank med kontonummer og beløp som du ønsker å ta ut. Beløpet vil da overføres til ønsket konto 31 dager etter vi har behandlet oppsigelsen.

Melding sender du ved å trykke på "Min profil" i nett- eller mobilbank og velge "Meldinger".
Lånedokumenter til signering finner du her.
Logg inn i nettbanken. Velg "innstillinger" og "Betalingsoppsett" her kan du endre beløpsgrense pr. betaling. Husk og "Lagre".
Ja, Bankenes sikringsfond garanterer for to millioner kroner for hver innskyter i hver enkelt medlemsbank.

Siden NORDirekte er en del av Skagerrak Sparebank, vil innskuddsgarantien gjelde samlet innskudd.
Hvis du har energiattest med energimerke A eller B kvalifiserer boligen din for grønt boliglån. Belåning inntil 75%
Illustrasjon av skjermbilder fra mobilbanken

Last ned Eika mobilbank

Mobilbanken vår gir deg alt på ett sted - betaling og overføring, lån, sparing og forsikring. Trygt og enkelt - og veldig godt likt av kundene våre.